Sortiment
Sortimentet uppdateras hela tiden och man kan se nyheter och erbjudanden i vårt nyhetsbrev eller i bloggen. Detta dock med reservation för slutförsäljningar och felskrivningar i texterna och priserna.
Ska Ni bort på kalas eller middag och behöver Er vara som present så slår vi gärna in det till Er. Lätt att kunna kika på det när det kommer så det uppfyller Era förväntningar utan att förstöra presenten.
Betalning
Betalning sker via PayEx som vi har överlåtit all betalningshantering till. Ni kan betala med kort eller direktbetalning och inom kort även med faktura.Vid returer så återbetalas summan så fort vi har återfått varan och i det skick vi skickade den i.
Leverans
Vi skickar de flesta paket med Posten, ca 1-3 arbetsdagar, och större leveranser skickar vid med Schenker, 1-4 arbetsdagar. Leveranskostnaden är 59 kr oavsett storlek och mängd. Ni får en avi hem att hämta ut den hos Ert närmaste postombud när paketet har kommit dit. Vid paket som är inte är skrymmande skickas de direkt hem till Er. Hos ombudet ligger de och väntar i 14 dagar innan de går i retur. För outlösta varor förbehåller vi oss rätten att debitera för returkostnader, expeditionsavgift och hanteringsavgifter på 395 kr.
Express-/Hemleverans
Om ni bor i Skåne är det möjligt att få hemleverans. Då kostar det 100kr samt 30kr/mil med utgångspunkt från vårt lager om vi behöver köra med bil. Bor ni i Hörby är det kostnadsfritt.
Hämtning
Bor ni i närheten av oss så är du varmt välkommen att hämta dina varor! Ring gärna i förväg så kommer vi överens om en tid.
Slut på lager
Om det är så att en vara har sålt slut och den inte kommer komma in igen så tas den bort från webshopen men maila stilrent@outlook.com så kan vi alltid kika om vi kan försöka få hem varan till er ändå.
Är varan endast slut på lager men kommer åter igen så reservera den gärna. Så fort besked har kommit om leveranstid från leverantören så försöker vi ange det så exakt vi kan.
Om Ni beställer varor som har olika leveranstid så kontaktar vi er. Ni betalar självfallet inget extra för delleveranser.
Om Ni beställer varor som har olika leveranstid så kontaktar vi er. Ni betalar självfallet inget extra för delleveranser.
Leveransförseningar
Vid leveransförseningar äger konsumenten rätt att häva sin beställning. Om detta skulle inträffa så ber vi er att kontakta oss skriftligen via email och att ringa oss. Vi gör vårt bästa för att kunna leverera hem varorna så fort som möjligt till er och om något skulle ske så meddelar vi er. Om varan inte kommit fram 3 arbetsdagar efter det att du mottagit bekräftelsen på att försändningen är på väg så ber vi er ringa oss så vi kan ta reda på vart varan är någonstans. Detta för att vi ska kunna skicka er en ny vara direkt om leveransen har kommit bort.
Transportskador och förluster vid leverans
Om Er beställning kommer bort eller skadas när den skickas från oss till Er så skickar vi ny vara direkt till er. Detta är Stilrent betalningsansvariga för.
Vid skada eller förlust vid en retur då Ni skickar den tillbaka till oss så är det Ni (kunden) som är betalningsansvariga.
Om Ni upptäcker att försändelsen är transportskadad så ska Ni omedelbart skriva ett e-mail till oss med bilder på produkt och emballage. Behåll emballage och produkt tills ni får svar från oss.
Reklamation
Skulle varan vara skadad/defekt eller om Ni fått fel vara eller antal så kontakta oss så fort som möjligt på email stilrent@outlook.com så att det kan ställas till rätta. Ta gärna foto på defekten/ skadan. Returen för varan står vi för naturligtvis. Varor som skickas tillbaka mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. I övrigt följer vi Konsumentköplagen vid reklamationer. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Öppet köp/Bytesrätt/Retur
Byta till annan produkt, färg, storlek eller ångra ditt köp har du full rätt till inom 14 dagar från det du har mottagit varan. Kontakta oss via email stilrent@outlook.com vid byten.
Vid retur står Ni för returfrakten och ursprungsfrakten när beställningen levererades till dig. Schenker har oftast bäst priser så jämför det med Posten.
Villkor vid retur är att både produkten och förpackningen ska bifogas i väsentligt oförändrat skick (enligt föreskrifter i Distans och hemförsäljningslagen), dvs oanvända, hela och rena och originalhandlingar är med. Efter att varan är mottagen av oss så kontrollerar vi den och återbetalar varans värde till dig. Varor som skickas till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Returer ska alltid skickas till Stilrent/Nanna Oscarsson AB, Tulpangatan 10, 242 34 Hörby.
Kontakta oss
E-post: butik@butikstilrent.se eller stilrent@outlook.com
Telefontid mån-fre 8-16 eller skicka ett sms till: 070-207 00 14
Adress: Tulpangatan 10, 242 34 Hörby
Besök enligt överenskommelse.
Stilrent tillhör Nanna Oscarsson AB med organisationsnummer: 556881-4668 och innehar f-skattesedel.